Važnost marketinga za mala i srednja poduzeća

Važnost marketinga za mala i srednja poduzeća

Sve veći broj manjih i srednjih poduzeća koja posluju na tržištu zahtjeva korištenje novih marketinških aktivnosti i strategija koje su priilagođene manjim i srednjim poduzećima, njihovim potrebama i uvjetima.

Mnogi vlasnici manjih tvrtki odbijaju pomoć marketinškog oglašavanja, a kao glavni razlog navode manjak novaca, nedostatak stručnjaka koji bi se posvetili marketingu te nedostatak vremena. Ne shvaćajući marketing u potpunosti i da upravo oglašavanje tvrtke pomaže u njenom rastu i povećanju broja klijenata te da često treba uložiti kako bi se trud i uložen kapital vratio.

Osim klijenata, koji na dostupniji i brži način dobivaju osnovne informacije o tvrtki, također i druge konkurentne tvrtke upoznaju se sa načinom poslovanja Vaše tvrtke, a isto vrijedi i u obrnutom slučaju, te se na taj način međusobno upoznajete i preuzimate pozitivne karakteristike, ideje, ponude ili usluge konkurentne tvrtke.

Kako ispravno iskoristiti moć marketinga

Ovisno o proizvodu ili usluzi koju određena tvrtka nudi, bira i kanal putem kojeg će poslati određenu poruku. Na brz i jednostavan način moguće je doći do velikog broja ljudi i poslati poruku koja će imati pozitivan učinak.

U današnje vrijeme pojednostavljeno je osnivanje tvrtki pa se pojavljuje sve veći broj malih i srednjih poduzeća koja su u mogućnosti lako se mijenjati i ući i izaći na tržište te brže i lakše iskorištavaju tržišne prilike.

Sve je veći broj malih i srednjih poduzetnika koji nude različite usluge, a pomoću jednostavnih marketinških trikova moguće je izdvojiti se iz konkurencije i istaknuti se u masi. Da bi mala i srednja poduzeća postala velika i uspješna važno je ulagati u oglašavanje i odnos s potrošačima.

Marketing podrazumijeva izvođenje poslovnih aktivnosti koje usmjeravaju proizvode i usluge od proizvođača prema potrošačima i korisnicima. Marketing u malim i srednjim poduzećima ima svoje posebnosti koje su uvjetovane karakterima korisnika te samom uslugom. Na strateško planiranje i upravljanje marketingom utječe mnogo čimbenika među kojima su odlučnost, sposobnost, vještina, znanje i spremnost na rizik. 

Marketing pomaže razumjeti sve što stoji iza određenog proizvoda i usmjerava proizvođača u oblikovanje ponude koja će motivirati potrošače da se odluče za proizvod. U današnjem svijetu u kojem sve više posluju mala i srednja poduzeća i u kojem se svakodnevno vodi borba za zadržavanje tržišnih pozicija i ostvarivanje konkurentske prednosti, marketing ima snažnu ulogu u kreiranju proizvoda, ali i usluga koje se nude na tržištu.

Zašto je važno prilagoditi marketing za mala i srednja poduzeća

Često se smatra kako su mala poduzeća umanjena verzija velikog poduzeća, a mala poduzeća se razlikuju od velikih u bitnim čimbenicima kao što su: motivacija, ograničenja i neizvjesnosti s kojima su suočena.

Mala i srednja poduzeća zbog svojih specifičnosti kao što su ograničeni resursi i znanje ne mogu koristiti promotivne strategije koje koriste velike kompanije. Zato se za mala i srednja poduzeća pronalaze rješenja koja će u potpunosti odgovarati njihovim potrebama.

Ovisno o uvjetima koje mala poduzeća imaju, postavljaju se posebni ciljevi koji su realni, mjerljivi i dostižni.

Za ostvarenje svojih ciljeva, mala i srednja poduzeća imaju na raspolaganju čitav niz strategija čije formuliranje polazi od poznavanja ciljnog tržišta i kombinacija marketinških trikova. Kombinacijom različitih marketinških instrumenta, mala i srednja poduzeća jednostavnije i djelotvornije prilagođavaju svoju ponudu dinamičkom okruženju. 

S obzirom na mogućnosti i specifičnosti malih i srednjih poduzeća, postoje prilagođene marketinške strategije koje koriste mala poduzeća kako bi imala jednake mogućnosti i uvjete u osvajanju tržišta.