U korak s vremenom: Znate li društvene mreže iskoristiti za dobrobit svoje tvrtke?

U korak s vremenom: Znate li društvene mreže iskoristiti za dobrobit svoje tvrtke?

Jeste li vi i vaša tvrtka prisutni na društvenim mrežama? Ne znate kako bi se putem njih približili potencijalnim i postojećim klijentima? Ne znate koju društvenu mrežu izabrati?

Znatno je lakše nego što vam se na prvi pogled čini.

Marketing društvenih mreža je poseban oblik elektronskog marketinga s kojim aktivno pridonosimo ugledu vašeg brenda i otkrivamo vaše korisnike. Pored toga vam pomaže uspostaviti bolju komunikaciju s kupcima i povećati posjećenost vaše web stranice. 

Neki stručnjaci tvrde da je marketing na društvenim mrežama zapravo »marketing od usta do usta na steroidima«. 

Koju društvenu mrežu izabrati?

Postoji velik broj društvenih mreža na kojima se vaša tvrtka može pojaviti sa svojim proizvodima i uslugama. Najveća greška je da želite biti na svim mrežama istovremeno, a zapravo ni na jednoj niste kvalitetno prisutni. Na taj način se ne možete približiti svojim klijentima niti pridobiti nove.

Prvi korak je odabir društvene mreže na kojoj bi vaša tvrtka najbolje došla do izražaja, potom slijedi planiranje strategije, kako se na toj mreži predstaviti. 

Najvažnije društvene mreže trenutno su Facebook, Twitter, Google+, Youtube, LinkedIn, Pinterest, Instagram i mnoge druge.

Prije nego se uključite u svijet društvenih mreža morate odgovoriti na slijedeća pitanja:

  • Zašto želite biti na društvenim mrežama?
  • Tko su vaši ciljani klijenti, koliko su stari i što ih zanima?
  • Što vaša tvrtka želi postići na društvenim mrežama?
  • Što ćete na društvenim mrežama objavljivati?
  • Koja društvena mreža je za vas najprimjerenija?

Nakon što odgovorite na ova pitanja, možete nastaviti sa odabirom društvene mreže za vašu tvrtku.

Najvažniji dio marketinga društvenih mreža je priprema i objava kvalitetnog sadržaja, koji zanima ciljanu skupinu. Najveća pogreška je, da tvrtke objavljuju nezanimljive i dosadne sadržaje ili se služe prodajnim tehnikama koje svakodnevnog korisnika prije svega odbijaju.

Primjer: Izabrati Facebook ili Twitter?

Facebook: Je vrlo jednostavan za prvo pojavljivanje vaše tvrtke na društvenim mrežama. Bolje služi tvrtkama koje imaju krajnjeg kupca, a slabije za one koje posluju s drugim tvrtkama. Slabost Facebooka je prije svega u tome što je velika konkurencija među objavama, a velik broj objava znači, da vaše objavemogu biti više puta pregledane. Objave na Facebooku moraju biti jednostavnme i zabavne. Pokušajte izraziti svoju osobnost i tako se približiti klijentima. Umjesto dosadnih fotografija, objavite radije fotografiju nasmijanih zaposlenika i slično.

Twitter: Društvena mreža koja je primjerenija za mlađe i nešto naprednije korisnike, te je njegova uporaba malo teža. Prvenstveno je namijenjen zazgovoru i komunikaciji. Primjeren je kako za tvrtke koje imaju krajnjeg kupca, tako i za one koje posluju s drugim tvrtkama, jer omogućuje brzu i jednostavnu komunikaciju. Broj dnevnih objava je viši nego na drugim mrežama. 

Društvene mreže možete koristiti za komunikaciju i pomoć korisnicima/klijentima

Tvrtke koriste društvene mreže većinom za promociju svojih proizvoda i usluga, a malo njih je svjesno, da bi te mreže mogli upotrijebiti i za aktivnu komunikaciju s korisnicima/klijentima. Društvene mreže su idealne za pružanje pomoći i potpore vašim klijentima (customer support).

Istraživanja potvrđuju da je odaziv tvrtki na društvenim mrežama znatno brži od elektronske pošte, što ima za posljedicu stvaranje pozitivnog iskustva kod korisnika. I kao što je potvrdilo istraživanje američke tvrtke Ambassador, 70 posto potrošača se obrati tvrtci koja je s njima komunicirala i nudila pomoć preko društvenih mreža.

Ako vam se još uvijek čini da ne znate kako bi se korisnicima/klijentima približili preko društvenih mreža, možete se predbilježiti za različite seminare i predavanja o suvremenom marketingu, koje se nude na hrvatskom tržištu. 

Savjet za kraj: Pored toga što društvene mreže možete koristiti za stvaranje slike o vašoj tvrtci, to ipak nisu mreže za oglašavanje. Nikad svoje korisnike nemojte zatrpati oglasima, već im se probajte približiti na inovativne načine. Tako ćete pridobiti njihovo povjerenje i lakše ćete ih preusmjeriti na svoju web stranicu i u konačnici do vaše ponude. 

Imajte na umu da pišete i objavljujete za stvarne korisnike, koji će rado pročitati nešto zanimljivo, poučno i zabavno. Ako se stavite u kožu svojih korisnika, vaše pojavljivanje na društvenim mrežama će biti uspješno.