Stupanje u poduzetničke vode: 7 najčešćih grešaka

Stupanje u poduzetničke vode: 7 najčešćih grešaka

Kaže se da se na greškama uči, a kako tvrde stručnjaci iz područja poslovnog savjetovanja, pri osnivanju tvrtke i na samom početku poslovanja dolazi do brojnih grešaka. Ističemo 7 najčešćih grešaka koje se javljaju kod tvrtki na početku poslovanja, kao i kod već postojećih, koji započinju nove djelatnosti.

Provjerite najčešće pogreške i potrudite ih se izbjeći:


1.Proizvode stvarate u poslovnom inkubatoru 

Sa timom suradnika ste stvorili odličnu ideju za proizvod ili uslugu u koju ste uložili mjesece rada. I sada, kada je došlo vrijeme da je prezentirate, niko nije zainteresiran. Jer, za vrijeme svih tih mjeseci dok ste razvijali vašu poslovnu ideju, zaboravili ste nešto vrlo bitno - niste provjerili je li za vaš krajnji proizvod/uslugu itko zainteresiran. Prije nego što se u potpunosti posvetite svojoj ideji, izvršite detaljnu analizu tržišta i kontaktirajte potencijalne klijente. Ukoliko odaziv bude pozitivan, nastavite sa radom, a ukoliko bude negativan savjetujemo vam da se fokusirate na neke druge ideje.


2.Podjednako vlasništvo 

Često se dešava da se prijatelji ili rodbina odluče zajedno osnovati tvrtku, i pri tome vlasništvo podijele 50/50. U početku sve ide po planu, do trenutka kada dođe do razmimoilaženja interesa, a zbog jednakih prava kod odlučivanja to može dovesti do nazadovanja kompanije i obustavljanja njenog rada i razvoja.

Savjetnici zato kažu da ipak netko mora biti glavni, tj. na čelu tvrtke. Ukoliko ne možete odlučiti tko će to biti te i dalje naginjete ka podjedankom vlašništvu, najbolje je 2 % udjela tvrtke dodijeliti nekom vanjskom suradniku koji će u slučaju konflikta znati odreagirati i doskoči sa novim idejama. Upamtite, kada je u igri novac, i prijateljstvo se može lako zaboraviti.


3.Preniske cijene

Pojedini poduzetnici smatraju da je recept uspjeha u niskim cijenama. Ali poželjno je imati na umu da je za uspjeh proizvoda potrebno plaćati oglašavanje i ulagati u istraživanje i razvoj. Najprije izračunajte sve troškove, pa tek tada odredite cijenu koja će biti prihvatljiva na tržištu.  


4.Nedostatak kapitala

Budite razumni i objektivni pri planiranju prodaje, kao i pri razvoju proizvoda i troškova. Pobrinite se da imate dovoljno novca za cijeli poslovni ciklus, ili barem do sljedećeg priliva kapitala.


5.Nedostaje vam fokusiranost

Realnost je sasvim jednostavna: nikada nećete imati dovoljno vremena, novca i zaposlenih, da biste iskoristili baš svaku šansu koja vam se pojavi na putu. Fokusiranje na manji broj stvari u više navrata, donosi bolje rezultate.


6.Perfekcionizam

Sa ovim problemom se najčešće susreću inženjeri, koji svoj proizvod/uslugu ne žele predstaviti javnosti dok ga ne završe u potpunosti. 

Stručnjaci ističu, da je u ovom slučaju neophodno podsjetiti na zlatno pravilo 80/20, koje znači da će vas posljednja faza projekta (20%) koštati najviše.

Tržište se svakodnevno mijenja, zato se fokusirajte na prodaju hit proizvoda u datom trenutku i odredite rokove za njegov razvoj. Po isteku roka, proizvod mora hitno izaći na tržište.


7.Nikada ne priznajete greške

Od svih grešaka koje donosi poslovni svijet, ova je verojatno najveća! Naime, kada shvatite da ste pogrešili, priznajte grešku i pokušajte je što brže i efikasnije ispraviti. U slučaju da prepoznate grešku i odlučite je zanemariti, ona će vremenom postajati sve veća i veća.


Preuzeti savjeti od Paula Lemberga, američkog poslovnog savjetnika