Savjeti za stvaranje uspješnog biznisa po receptima najboljeg šefa

Savjeti za stvaranje uspješnog biznisa po receptima najboljeg šefa

Sigurno ste već čuli za Richarda Bransona, britanskog poduzetnika i multimilionera, koji je osnovao grupaciju Virgin Group, koja danas obuhvaća 400 tvrtki iz različitih djelatnosti. Godinama unazad ga prati naziv »najbolji šef na svijetu«.

Sam Richard Branson kaže : koliko je teško od dobre ideje doći do uspješnog poslovanja, stoga je odlučio svojim savjetima pomoći pojednicima koji teže k uspjehu.


U nastavku možete pročitati neke od njegovih najboljih savjeta, koji Vam mogu koristiti na putu k uspjehu.


1. Što god da počnete, u tome morate uživati 

»Da biste uspješno upravljali tvrtkom, potrebno je uložiti puno truda, energije, suza (i naravno, kofeina).  Ali, kada na kraju napornog dana vidite da ste napravili nešto na što ste ponosni, to znači da se trud isplatio« tvrdi Branson. 

Kako kaže, on je sam osnovao tvrtku u svom podrumu, bez namjere da gradi imperiju. 

 »Za mene osnivanje tvrtke znači da radiš nešto što voliš i na što si ponosan« Sve prepreke je mnogo lakše savladati ukoliko radite ono što volite.


2. Ime za tvrtku odaberite mudro

Pri odabiru imena za tvrtku moramo biti oprezni, jer je to ime brend, koji nam može pomoći na putu do uspjeha ili pak odmoći.

Jako je bitno da je ime novo, kako bi tvrtci omogućilo prednost od samog početka.


3. Tvrtku ne možete voditi ako nikada ne riskirate

Branson se trudi poduzetnike osvijestiti  o tome kako je potrebno svakodnevno riskirati, jer je bez toga uspjeh nemoguć. Jedan od njegovih citata glasi:  »Hrabri možda ne žive vječno, ali oprezni ne žive uopće!«

Svaki poslovni put nosi sa sobom određene rizike i u jednoj točki svi moramo biti spremni za neuspjeh i poraz. Ali kako kaže, uspjeh ne dolazi sam od sebe i sigurno se ne može postići ako se svo vrijeme igra na sigurnu kartu. Tvrdi da ne postoji potpuni neuspeh, stoga treba riskirati.


4. Rješavanje realnih problema

Najuspješnije tvrtke na svijetu ideju svog poslovanja grade na realnim problemima, sa kojima se ljudi suočavaju svakodnevno. Branson tvrdi, da se u svojoj karijeri susreo sa mnogo tvrtki koje su propale zbog toga što su razvijale određene ideje koje nisu imale potencijal. Zbog toga savjetuje da tvrtke i pojednici prije nego počnu sa realizacijom ideja i financijskim ulaganjem, detaljno obave istraživanje tržišta kako bi se utvrdilo da li za određeni proizvod/uslugu potrošači uopće postoje.


5. Sastavite tim u koji imate potpuno povjerenje

Velik broj ljudi i poduzetnika smatra da se pojam poduzetništva odnosi samo na dobru poslovnu ideju. Ali, kao što Branson naglašava, zapravo je dobar i pouzdan tim taj koji će realizirati ideju i ostvariti uspjeh. Prije svega, ukoliko poslovna ideja nije još u potpunosti razvijena, dobar tim može pomoći i time doprinjeti stvaranju proizvoda/usluge koji će oduševiti potrošače.

Jako je bitno, da se među zaposlenima stvori pozitivna atmosfera i energija. Branson pri zapošljavanju koristi sljedeću formulu: traži radišne, pametne, ambiciozne i prijazne ljude. Ove osobine stvaraju pozitivnu radnu okolinu, koja omogućava povećanje produktivnosti pojedinca.


6. Nemojte se plašiti - pomičite granice

Branson Smatra kako najuspješnije tvrtke ne prate već uspostavljena i provjerena pravila, već se trude stvarati svoja. Tako traže nove načine za usjpeh.

Smatra također, da nekonvencionalno razmišljanje vodi ka pravim inovacijama, kojima se može doprijeti do velikog broja ljudi i utjecati na promjene u svijetu.