Najčešće marketinške pogreške koje je moguće na vrijeme izbjeći

Najčešće marketinške pogreške koje je moguće na vrijeme izbjeći

Kod planiranja marketinške strategije, mnoga poduzeća često nesvjesno rade pogreške koje mogu utjecati na uspješnost poslovanja. Uz nekoliko jednostavnih koraka, moguće ih je izbjeći.

Cilj svake tvrtke u samom je početku samo jedan – kreiranje potrošača. Uz planiranje i pravovremeno istraživanje tržišta, velike su šanse kako će u tome i uspjeti. Marketinške aktivnosti danas su uglavnom orijentirane na oglašavanje.

Iako se često može čuti kako je bilo kakva reklama – dobra reklama, u moru informacija ipak će nam samo nekolicina ostati u sjećanju kao inovativne i neobične. Upravo je zato potrebno izbjeći neke pogreške koje se u području marketinga događaju i najboljima.


Ignoriranje važnosti istraživanja

Marketinški stručnjaci trebali bi biti primarno orijentirani na pronalaženje novih mogućnosti. Jedna od najčešćih pogrešaka s kojom se susreće velik broj poduzeća je nedostatak konkretnog istraživanja tržišta. Kvalitetno istraživanje trebalo bi unaprijed zadati nekoliko ciljeva koje tvrtka želi postići, ali i pronaći ciljanu skupinu kojoj je proizvod namijenjen. U ovoj je fazi također potrebno razmišljati i o odnosu s budućim klijentima i partnerima.

Iako često iziskuje mnogo vremena, kvalitetno istraživanje kasnije će uštedjeti mnogo vremena i sredstava te neće biti potrebe za pribjegavanjem kriznom marketingu.


Razmišljanje isključivo u okvirima postojećeg tržišta

Današnje tržište iznad svega cijeni inovativnost i nova rješenja. Mnoga su poduzeća napravila kobnu grešku i odlučila se na plasiranje proizvoda za koji su bili uvjereni kako s njime ne mogu pogriješiti. Iako na tržištu vjerojatno postoji sličan proizvod koji izuzetno dobro prolazi kod potrošača, to ne znači da brzo neće doći do zasićenja. Drugim riječima, još jedan proizvod na "istu shemu" jednostavno će postati suvišan i potrošači ga neće prepoznati.

Marketinški stručnjaci zato bi prije svega trebali biti dobri u prepoznavanju potreba tržišta, odnosno pronalaženju proizvoda ili usluge koja će ljudima olakšati životne uvjete.


Izbjegavanje dugoročnog planiranja

Ponekad čak i najbolji i najinovativniji proizvod ili usluga ne mogu jamčiti kako će tvrtka doživjeti procvat i dugo opstati na tržištu. Unatoč svim poduzetim mjerama koje se tiču usavršavanja proizvoda i privlačenja potrošača, nije neobična da tvrtka jednostavno ne pronađe svoj put do velikog broja ljudi.

Kod ulaska u posao zato se potrebno pripremiti i na – neuspjeh. Kada se ova varijabla uvrsti u početno planiranje, tvrtka će gotovo uvijek opreznije ulagati i nekoliko puta provjeravati sve navedene korake, kako ne bi došlo do neugodnih iznenađenja.


Otpor prema promjenama

Čak i kada ste kreirali proizvod koji je pronašao svoje potrošače i trenutno predstavlja veliki uspjeh koji sa sobom nosi i profit, to ne znači kako će isti proizvod za nekoliko godina biti jednako dobro prihvaćen. Potrebe tržišta mijenjaju se iz dana u dan i svaki bi se proizvod trebao njima prilagođavati. To nikako ne znači kako proizvod ili uslugu odjednom treba iz temelja mijenjati, no svakako bi periodično trebalo obaviti sitne izmjene kako bi i dalje pratio svakodnevne promjene i nove zahtjeve tržišta.