Kombinacija elektronskog i tiskanog medija u oglašavanju

Kombinacija elektronskog i tiskanog medija u oglašavanju

Iako večina ljudi smatra da je danas sve, pa tako i oglašavanje, preselilo u elektronski oblik i zauzelo suvremene medije, mišljenje kako je tisak zastario zapravo je pogrešno.

Prije svega zato što većina studija ukazuje na to da je dobitna kombinacija upravo u racionalnoj i promišljenoj uporabi obje. Pa pogledajmo koje su prednosti tiskanog i elektronskog medija i kako ih najučinkovitije udružiti. 

Prednosti elektronskog oglašavanja

Elektronski marketing je danas temelj za uspješno poslovanje.

Prednost elektronskih medija je prije svega u tome da su dostupni, gdje god potrošač pošao. Tiskani mediji pak, mogu biti problematični za ljude koji su stalno u pokretu. Pomislite samo, koliko različnih elektronskih naprava dnevno koristite? Telefon, prijenosno računalo, tablet?

Pomoću elektronskog oglašavanja u mogućnosti ste doprijeti do šireg kruga ljudi i lakše utjecati na specifičnu bazu potrošača. 

Jedna od velikih prednosti elektronskog oglašavanja je u tome, da postoje različiti načini kojima možemo mjeriti rezultate i učinke koje je određeni oglas odnosno akcija oglašavanja imala na potrošače. Na taj način možete lakše planirati svoje marketinške kampanje.

Elektronski marketing je znatno jeftiniji od tradicionalnih pristupa oglašavanju, zato se velik broj tvrtki odlučuje samo za tu vrstu oglašavanja.

Za razliku od tradicionalnih oblika oglašavanja elektronski marketing nudi mogućnost detaljnog i usmjerenoga marketinga. Puno lakše je izraditi strategiju i mijenjati je, nego kod tradicionalnih oblika marketinga. Uz to, elektronski mediji imaju mogućnost ciljanoga oglašavanja na specifičnu skupinu stanovništva. 

Prednosti tiskanog oglašavanja

Jedna od glavnih prednosti oglašavanja u tiskanim medijima je ta, da tiskani oglasi imaju često veći utjecaj na čitatelja odnosno potrošača. Razlog je vrlo jednostavan. Korisnici interneta u kratkom vremenu dolaze do velikog broja informacija i sadržaja, zato su postali djelomično imuni na oglase i često ih ignoriraju. Istraživanja su pokazala da to ne vrijedi za tiskane medije i na primjer jumbo plakate te da ljudi još uvijek na njih obraćajući pažnju.

Časopisi, revije i ostali tiskani mediji imaju često vjerne čitatelje, koji tiskovine čuvaju i nekoliko tjedana, neke i cijelu godinu. Zato oglasi u tiskanim medijima imaju duži životni vijek.

Neki ljudi još uvijek smatraju, da su tiskovine jedno od najpouzdanijih oblika informiranja, zato potrošači više vjeruju oglasima koje imaju u tiskanom obliku pored sebe, nego onima koje vide na internetu. 

Dobitni recept: Kombinacija elektronskog i tiskanog oglašavanja

Budući da je oglašavanje neprekidna bitka, vrlo je važno da nađemo dobitnu kombinaciju.

Neke tvrtke ulažu samo u elektronski marketing, dok se druge drže tradicionalnih oblika. Ni jedni ni drugi pri tom ne koriste pune potencijale oglašavanja u cijelosti.

Tvrtke koje djeluju samostalno, kao i one koje surađuju s drugim tvrtkama, mogu znatno profitirati kombiniranjem tiskanog i elektronskog oglašavanja. 

Ako želimo izvući najviše, važno je da niti jedno oglašavanje nije samo sebi svrha, već da se tiskano i elektronsko oglašavanje međusobno povezuju i nadopunjuju. 

Nekoliko savjeta kako učinkovito udružiti oba oblika oglašavanja:

  • Važno je, da prije nego se upustite u marketinšku kampanju, istražite tržište i izradite detaljnu strategiju. 
  • Ponudite prednosti ako potrošači posjete vašu web stranicu: Pomoću tiskanih oglasa preusmjerite pažnju na vašu web stranicu, gdje je oglašavanje proizvoda i usluga još bolje razrađeno. To jednostavno napravite tako da u tiskanom mediju istaknete kako se na vašoj web stranici mogu pronaći posebni promocijski kodovi za popust ili neku drugu pogodnost.
  • Neprekidno se trudite da od ljudi dobijete povratnu informaciju, mišljenje, pohvalu ili kritiku, koji će vam pomoći da poboljšate svoje poslovanje.