Jedan od najvećih trendova u marketingu je Native advertising

Jedan od najvećih trendova u marketingu je Native advertising

Native advertising označava zanimljive, korisne i sponzorirane tekstove koji se na prirodan način uklapaju u okvire platforme na kojima su objavljeni.

Native advertising (prirodno oglašavanje) je vrsta oglasa koji su na odličan način integrirani u sadržaj, ne smetaju i ne prekidaju korisnike i nisu zamorni. Radi se o zanimljivim i korisnim sponzoriranim tekstovima koji se na prirodan način uklapaju u okvire platforme na kojima su objavljeni. Umjesto na vrhu i uz rub web stranice, reklame su prirodno ukomponirane u samu web stranicu. 

Ovakav oglas je podređen kvalitetnom, korisnom i relevantnom sadržaju. Native advertising oblik je plaćen medijski sadržaj pri kojemu oglas prati „prirodnu“ formu i funkciju korisničkog iskustva u okolini u kojoj se nalazi. Native oglašavanje je oglašavanje koje se vizualno i sadržajem uklapa u stranicu na kojoj se pojavljuje, vizualno odgovara svojoj okolini te kod ovakvog tipa oglasa korisnik nema osjećaj da je riječ o „neprirodnom“, odnosno plaćenom sadržaju, iako je obično na samom vrhu transprarentno naznačeno kako je riječ o plaćenom ili sponzoriranom sadržaju. 

Native živi na svim digitalnim platformama, od news do zabavnih portala, društvenih medija ili televizije, u različitim izdanjima: infografikama, video i foto sadržaju, člancima ili izdvojenim web editorialima. Sadržaj koji se komunicira mora biti kvalitetan, relevantan i u skladu sa sadržajem medija na kojem se objavljuje, a poželjno je da čitatelju donese dodanu vrijednost i ne gura brend u prvi plan. 

Native advertising nastalo je kao rezultat traženja efikasnijeg učinka ulaganja u komunikacije te kao dio evolucije medija i samog komuniciranja. Native u svojoj biti i sadržaju u mnogočemu “prikriva” samu narav oglašavanja koje često zna biti agresivno, nametljivo i uočljivo, te se želi percipirati kao zanimljivost ili vijest za čitatelja. 

Posebnim označavanjem, vidljivim i jasnim odvajanjem te naznakom oglašivača mora se postići percepcija da se radi o oglašavanju, a ne sadržaju medija kao takvom. Ovo označavanje (oglas, pokrovitelj i slično), vidljivost (stilom, tonom, tipografijom), a posebno oznaka oglašivača na ključnom dijelu poruke (npr. na početku teksta) jamstvo su da se Native oglašavanje percipira kao plaćeni oblik tržišnog komuniciranja, a ne kao programski sadržaj medija.

Native advertising jedan je od najvećih trendova u marketingu, njegova vrijednost, pa tako i značaj, rastu. Native oglašavanje donosi gotovo 50% veću učinkovitost od uobičajenog prikaza, a posebno je učinkovito na mobilnim platformama. Očekuje se da će do 2021. godine native oglašavanje donositi 74% prihoda od prikazanih reklama.