10 koraka - od ideje do posla

10 koraka - od ideje do posla

Najvažnije stvari u životu ne dolaze nam sa uputstvima za upotrebu. Zato je David Ronick, poslovni savjetnik, prije svega za mlada i start up poduzeća sastavio popis od 10 koraka, koji pomažu svima koji žele osnovati poduzeće neovisno o kojoj se djelatnosti radi.

1. Potrebna vam je ideja

Izaberite ideju, u skladu s vašim ciljevima, strastima, financijskom stanju i mogućnostima. Pri tome morate biti svjesni, da je početna ideja tek hipoteza, zato se nikad ne zaljubljuje u nju tek tako. 

2. Ideju sagledajte iz različitih kuteva 

O svojoj ideji razmišljajte kao što bi to učinio investitor – objektivno i analitično. Tko je ciljna skupina kupaca i što im je potrebno? Koliko veliku šansu imate? Je li pravo vrijeme za ostvarenje te ideje? Što je potrebno da se ideja realizira? Hoće li rezultat biti vrijedan truda? 

Jasan poslovni plan je odličan način da pokrijete sve baze. 

3. Zatražite povratnu informaciju

Potražite ljude koji razumiju tržište, poslovne modele, konkurenciju i sve potrebno za uspjeh poduzeća – ljude koji imaju iskustva i mogu vam razjasniti što u realnom svijetu djeluje, a što ne. 

Razgovarajte s potencijalnim klijentima – ljudima koji bi mogli tvoriti vašu glavnu skupinu kupaca – saznajte što misle o vašoj hipotezi. Zanimanje kupaca će biti jasnije vidljivo kada proizvod jednom plasirate na tržište, ali početna istraživanja će vam pomoći da startate pravilno.

4. Na povratne informacije se morate odazvati

Prve povratne informacije morate ispoštovati i prema njima prilagoditi poslovni plan, proizvod i izlaz na tržište.

Analizirajte okvirne troškove, kako biste saznali kolika financijska sredstva su vam potrebna za realizaciju ideje. Izradite plan najvažnijih ciljeva u idućih nekoliko mjeseci i razmislite koliko vam je ljudi potrebno u vašem timu. 

5. Izradite osnovni proizvod

Kada zamišljate proizvod ili uslugu, zasigurno uz to želite ponuditi i lijep dizajn te druge prednosti, koje će privući kupce. Važno je čim prije izraditi osnovnu ideju (proizvod), a kasnije, kad ćete imati povratnu informaciju od ciljane skupine kupaca o tome što im je potrebno, lako ćete se baviti detaljima.

6. Isprobajte, testirajte i potražite različita rješenja

Dok god vaš proizvod ili usluga nije na tržištu, vi zapravo tapkate u mraku. Zato kroz sam proces stvaranja tražite različita rješenja. 

7. Testirajte ono što ste napravili

Jednom kad imate proizvod na tržištu, možete brzo saznati kako svoju ponudu uskladiti s potrebama kupaca. Da biste to što lakše napravili, testirajte elemente kao što su cijene, različiti načini oglašavanja, različite značajke proizvoda ili usluge i drugo. Rezultate razradite i analizirajte te ih zapišite.

8. Prilagodite se potrebama kupaca

Kad pomoću analize i prototipa proizvoda te početnih ideja ustanovite kakve ste pogreške napravili, odnosno što se kupcima ne sviđa, uzmite to u obzir i prilagodite proizvod ili uslugu potrebama i željama tržišta. 

9. Pripremite se za rast poduzeća

Još jednom se vratite na početni plan poduzeća te ga izmijenite i nadogradite. Pored toga, izradite učinkovit nacrt marketinga i financijske strategije te ako je potrebno, proširite svoj tim. 

10. Nebo je granica

S provjerenim planom i razrađenim proizvodom spremni ste za osvajanje tržišta. Osigurajte da vaš tim točno zna kakav je plan i da svi vjeruju u proizvod.